Local and global path generation for autonomous vehicles using splines
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Abstract
Context: Before autonomous vehicles being a reality in daily situations, outstanding issues regarding
the techniques of autonomous mobility must be solved. Hence, relevant aspects of a path planning for
terrestrial vehicles are shown.
Method: The approached path planning technique uses splines to generate the global route. For this
goal, waypoints obtained from online map services are used. With the global route parametrized in the
arc-length, candidate local paths are computed and the optimal one is selected by cost functions.
Results: Different routes are used to show that the number and distribution of waypoints are highly
correlated to a satisfactory arc-length parameterization of the global route, which is essential to the
proper behavior of the path planning technique.
Conclusions: The cubic splines approach to the path planning problem successfully generates the
global and local paths. Nevertheless, the use of raw data from the online map services showed to be
unfeasible due the consistency of the data. Hence, a preprocessing stage of the raw data is proposed to
guarantee the well behavior and robustness of the technique.
Summary in foreign language
Contexto: Antes que los veh´ıculos aut´onomos sean una realidad en situaciones cotidianas temas pendientes
de las t´ecnicas de movilidad aut´onoma deben ser resueltos. Por eso, en este art´ıculo es presentado
una t´ecnica de planeamiento de trayectorias para veh´ıculos terrestres.
M´etodo: La t´ecnica de planeamiento de trayectorias utiliza splines para generar la ruta global. Para
eso, se utilizan puntos obtenidos por servicios en l´ınea de mapas digitales. Sobre esta ruta global,
parametrizada por el arco de la distancia, son generadas rutas locales y seleccionada una trayectoria
optima por diferentes funciones de costo.
Resultados: Diferentes rutas de pruebas se utilizan para mostrar que el n´umero y la distribuci´on de
los puntos de la ruta global est´an altamente correlacionados con una parametrizaci´on exitosa en el arco
de la distancia de las splines, lo cual es esencial para un correcto funcionamiento de la t´ecnica de
planeamiento de trayectorias.
Conclusiones: El enfoque splines c´ubicas al problema de planificaci´on de trayectoria gener´o correctamente
las trayectorias globales y locales. Sin embargo, el uso de los datos en bruto de los servicios de
mapas en l´ınea demostr´o ser inviable debido a inconsistencia de algunos datos. Por lo tanto, se propone
una etapa de preprocesamiento de los datos en bruto para garantizar la robustez de la t´ecnica.
Palabras clave
Path planning; Spline; Arc-length; Curvilinear spaceLink to resource
http://dx.doi.org/10.14483/udistrital.jour.reving.2016.2.a05Collections
- Año 2016 [88]
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Respuesta Comentario Repositorio Expeditio
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