Evolutions et perspectives de la strategie de Zara: en Amerique Latine
Fecha
2013Autor
Benavides, Giovanny Fernando
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Resumen
El grupo INDITEX se constituye como el número uno mundial de la industria textil, a pesar
de la fuerte recesión en Europa. Para el último periodo del 2012, reporto un incremento
en ventas del 22% respecto del mismo periodo en el año anterior, objeto de una estrategia
innovadora de marcas y de una fuerte internacionalización la cual ha dado resultados
significantes especialmente en Asia.
Resumen en idioma extranjero
The aim of this paper is to make an analysis of the strategies used by the Inditex group,
which allows it to reach a significant market positioning in Europe and also to analyze the
internationalization strategies which apply to Latin America in its process of expansion,
based on its largest market, Asia. For this reason, we initially evaluate the global market
positioning of Zara as a brand name, focusing on a wide variety of perspectives (competition,
development, sales, etc.), reflected on the European and Latin American markets, then
stating all possible observations of the object of study, and finally highlighting its market
penetration strategy potentials towards the Asian market.
Palabras clave
Zara; StrategieEnlace al recurso
https://doi.org/10.21158/01208160.n75.2013.775Colecciones
- Año 2013 [97]
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Respuesta Comentario Repositorio Expeditio
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