• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Artículos de Investigación Indexados
  • Artículos de investigación presentados en conferencias
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Artículos de Investigación Indexados
  • Artículos de investigación presentados en conferencias
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Competitive intelligence in the service sector: a data visualization approach

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Ver portada (85.63Kb)
Fin embargo: 
Artículo reservado (1.423Mb)
Fin embargo: 
Date
2018
Author
Granados, Oscar M.
Velez-Langs, Oswaldo E.
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Imagenes y Videos
Captura.PNG

Abstract
This paper presents an alternative methodology for competitive intelligence through data visualization. The paper evaluates the possibilities offered by social media to collect data about the customer satisfaction with the service sector in order to develop a competitive strategy. Through data mining and algorithms, data visualization is incorporated to obtain a better understanding of the real-time situation of a brand, products, and services, creating knowledge that translates into tools for the definition of competitive intelligence. The analysis is done in two service sub-sectors that are antagonistic, banking and higher education, but that allows us to identify patterns and define strategies through data visualization and competitive intelligence.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/8895
Link to resource
https://doi.org/10.1007/978-3-319-92285-0_33
Collections
  • Artículos de investigación presentados en conferencias [36]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas