• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Artículos de Investigación Indexados
  • Año 2018
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Artículos de Investigación Indexados
  • Año 2018
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

Signature pedagogies: exploring how industrial designers acquire their professional culture and identity

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Ver artículo (226.2Kb)
Date
2018
Author
Téllez Bohorquez, Fabio Andrés
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Abstract
This paper explores the conditions in which Industrial Design (ID) students acquire the identity and culture associated with their profession. For this purpose, the author uses—as a framework—the concept of signature pedagogies in order to identify those conditions and explore how these mold the identity of future industrial designers. Shulman (2005) defines signature pedagogies as the particular forms of teaching and learning that preserve and transmit the culture of a profession. These pedagogies are used to instruct future practitioners in how to think, perform, and act with integrity according to the canons of their profession, and are defined by three structures: surface structure—the observable actions of teaching, deep structure—assumptions about how to best transfer knowledge and skills, and implicit structure—beliefs, attitudes, values, and dispositions held by faculty. In this paper, these structures are used to describe and analyze ID education, aiming to explain identity development in their future practitioners. The paper concludes that the interplay between these structures are partially responsible for molding the identity of the future industrial designers, but raises questions about how rigid or fluid this identity is to tackle the challenges of an uncertain and ever-changing world.
Palabras clave
Industrial design; Design education; Signature pedagogies; Professional identity
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/8726
Link to resource
https://www.academia.edu/37472165/Signature_Pedagogies_Exploring_How_Industrial_Designers_Acquire_Their_Professional_Culture_and_Identity?auto=download
Collections
  • Año 2018 [154]
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas