Análisis prospectivo del servicio móvil Claro, en la ciudad de Santa Marta
Date
2017Author
Cuao Serge, Luís Gerardo
Gutiérrez Carrascal, Tatiana
Especialista(s) en Gerencia de Mercadeo
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Abstract
La elaboración de este análisis se concentra en la aplicación de la prospectiva estratégica
para el análisis del servicio móvil Claro, tomando como herramienta principal el método del
análisis morfológico, con el fin de preparar y ajustar la compañía a los rápidos y grandes
cambios del mercado de las comunicaciones móviles en Colombia.
Así pues, el punto de partida para este análisis es la misión, visión, valores corporativos y
objetivos corporativos, de esta manera se elaboró y analizó el estado actual de la empresa,
buscando potenciar, proyectar y elaborar un plan de acción ajustado a los posibles cambios del
mercado.
Summary in foreign language
The elaboration of this analysis concentrates on the application of the strategic prospective for
the analysis of the Claro mobile service, taking as main tool the method of morphological
analysis, in order to prepare and adjust the company to the rapid and great changes of the market
of Mobile communications in Colombia.
Thus, the starting point for this analysis is the mission, vision, corporate values and corporate
objectives, in this way the current state of the company was elaborated and analyzed, seeking to
promote, design and elaborate an action plan adjusted to the possible changes From the market.
The contribution of marketing to the development of this analysis focuses its attention on the
customer, understanding and focusing our efforts on the customer, understanding the dynamics
of consumption, what they expect from the product and how they want to receive the service, are
the most important inputs To project the permanence in the market.
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Respuesta Comentario Repositorio Expeditio
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