• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Ciencias Sociales
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Ciencias Sociales
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Statistics GTMView statistics GTM

Individuals and Institutions in Medieval Scholasticism

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Portada (41.75Kb)
Fin embargo: 
Date
2020
Author
Fitzpatrick, Antonia
Sabapathy, John
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Abstract
This volume explores the relationship between individuals and institutions in scholastic thought and practice across the twelfth and fifteenth centuries, setting an agenda for future debates. Written by leading European experts from numerous fields, this theoretically sophisticated collection analyses a wide range of intellectual practices and disciplines. Avoiding narrow approaches to scholasticism, the book addresses ethics, history, heresy, law, inquisition, metaphysics, pastoral care, poetry, religious orders, saints’ cults and theology. A substantial introduction establishes an accessible historiographical context for the volume’s agenda, and a final afterword examines implications for future research. The history of individuals and institutions in scholasticism has often been unhelpfully treated either as a simple intellectual genealogy of schools and doctrines, or a constitutional history of particular organizational forms. This volume advances our understanding by reconsidering these fields as a whole and addressing two large questions. What was the relationship between particular intellectuals and their wider networks? How did individuals alter their institutions, and how did those institutions shape their individuality? This volume is of major importance to intellectual, religious and cultural historians as well as historians of knowledge and science. It will engage those working on individuals and institutions in the middle ages as well as in other periods.
Palabras clave
Technology & Engineering; Agriculture
Creative Commons
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/18451
Link to resource
https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/33060
Collections
  • Facultad de Ciencias Sociales [459]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas