• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Ciencias Sociales
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Ciencias Sociales
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
JavaScript esta deshabilitado en su navegador. Algunas características de este sitio no podrán funcionar o visualizarse correctamente sin JavaScript.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Film Remakes as Ritual and Disguise : From Carmen to Ripley

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Ver documento (9.206Mb)
Fin embargo: 
Date
2006
Author
Zanger, Anat
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Abstract
The first book-length account of the symbolic chains that link remakes and explain their disguises, Film Remakes as Rituals and Disguise is also the first book to explore how and why these stories are told. Anat Zanger focuses on contemporary retellings of three particular tales-Joan of Arc, Carmen, and Psycho-to reveal what she calls the remake's "rituals of disguise." Joan of Arc, Zanger demonstrates, later appears as the tough, androgynous Ripley in the blockbuster Alien III film and the God-ridden Bess in Lars Von Trier's Breaking the Waves. Ultimately, these remake chains offer evidence of the archetypes of our own age, cultural "fingerprints" that are reflective of society's own preferences and politics. Underneath the redundancy of the remake, Zanger shows, lies our collective social memory. Indeed, at its core the lowly remake represents a primal attempt to gain immortality, to triumph over death-playing at movie theatres seven days a week, 365 days a year. Addressing the wider theoretical implications of her argument with sections on contemporary film issues such as trauma, jouissance, and censorship, Zanger offers an insightful addition to current debates in film theory and cinema history.
Summary in foreign language
Wat is de reden van filmproducenten voor het maken van een 'remake', waarin een succesvol verhaal opnieuw verteld wordt? En waarin schuilt de aantrekkingskracht voor het publiek om deze verhalen steeds opnieuw te beleven? Wat maakt Carmen, Jeanne d'Arc of Ripley zo bijzonder? Film Remakes as Ritual and Disguise is de eerste grondige studie die het fenomeen 'remakes' onderzoekt in de context van de filmgeschiedenis. Een zeer breed scala aan films, van Olympia tot Carmen Hip-Hopera, van Jeanne d'Arc tot Aliens en Breaking the Waves, en van Suzanne and the Elders tot de installatie van Hitchcocks Psycho in het Centre Pompidou in 2002 passeert daarbij de revue. Zanger laat zien op welke manier de 'remakes' een nieuwe betekenis krijgen door elkaar te versterken, net iets te veranderen of door naar elkaar te verwijzen. Dit nieuwe deel in de serie "http://www.aup.nl/filmculture">Film Culture in Transition is geschreven vanuit een multidisciplinair perspectief om zodoende de relatie te doorgronden tussen institutionele, intertekstuele en feministische benaderingen van film. Aan de hand van zeer uiteenlopende aspecten van de films toont Zanger hoe de lange schakel van 'remakes' gezien kan worden als een reeks vingerafdrukken die de heersende voorkeur en overtuiging van de filmindustrie blootlegt.
Creative Commons
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/18357
Link to resource
https://directory.doabooks.org/handle/20.500.12854/37676
Collections
  • Facultad de Ciencias Sociales [419]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas