• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

China's Arctic Ambitions and What They Mean for Canada

5 China and Arctic Governance: Uncertainty and Potential Friction

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Ver documento (1.017Mb)
Fin embargo: 
Date
2018
Author
Lackenbauer, P. Whitney
Lajeunesse, Adam
Manicom, James
Lasserre, Frédéric
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Summary in foreign language
Increasingly, the world is turning its attention northward, with many players far removed from the region itself seeking a role and in some cases calling into question the governance of the Arctic. While many of these players could have a contribution to make in the development of the North, Canada does not accept the premise that the Arctic requires a fundamentally new governance structure or legal framework. Nor does Canada accept that the Arctic nation states are unable to appropriately manage the North as it undergoes fundamental change. The statement reiterates that an extensive international legal framework applies to the Arctic Ocean, but that new challenges will emerge alongside increased shipping, tourism, and economic development. Placing a clear priority on “regional solutions, supported by robust domestic legislation in Arctic states,” Canada emphasizes collaboration with “other Arctic nations through the Arctic Council (the primary forum for collaboration among the eight Arctic states), with the five Arctic Ocean coastal states (on issues of particular relevance to the Arctic Ocean), and bilaterally with key Arctic partners particularly the United States.”
Creative Commons
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/16961
Link to resource
https://press.ucalgary.ca/books/9781552389010/
https://prism.ucalgary.ca/bitstream/handle/1880/106384/9781552389027_chapter05.pdf?sequence=8&isAllowed=y
Collections
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas [401]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas