• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

Chapter 23 Educational Methods Using Intergenerational Interaction to Fight Ageism

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Ver documento (593.2Kb)
Date
2018
Author
Requena, María del Carmen
Swift, Hannah J.
Naegele, Laura
Zwamborn, Marc
Metz, Susan
Bosems, Wilco P. H.
Hoof, Joost van
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Summary in foreign language
Contemporary societies allow interactions between three or more generations at the same time. However, the emergence of multigenerational societies does not necessarily guarantee the eradication of ageism or age-related stereotypes. In this new social landscape, the civic mission of higher education includes the expansion of the educational toolbox for future professionals with instruments devoted to improve communication between generations. In this chapter, we refer to the intergroup contact theory, which supports intergenerational contact between young and old, not as individuals of different ages who coincide in chronological time, but as members of a community from different generations, as it is framed in the generational intelligence educational model. After presenting the theoretical background, a particular intergenerational service learning methodology is proposed and a case study, developed at Fontys University of Applied Sciences and Summa College in Eindhoven is described. This methodology is based on instructing students, not only on technical contents of a discipline but also on developing communication skills between generations. This communication tries to empathize with the ideas, interests and feelings of other generations, potentially leading to a reduction of prejudice. The chapter ends with limitations and future proposals related to generational education as an effective tool against ageism.
Palabras clave
Métodos educativos
Creative Commons
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/16920
Link to resource
https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-73820-8_26
Collections
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas [401]
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas