• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Repositorio Documental COVID-19
  • Documentos científicos relacionados a la COVID-19
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Repositorio Documental COVID-19
  • Documentos científicos relacionados a la COVID-19
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
JavaScript esta deshabilitado en su navegador. Algunas características de este sitio no podrán funcionar o visualizarse correctamente sin JavaScript.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

COVID-19 in New Orleans: a nephrology clinical and education perspective and lessons learned

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Ver artículo (753.2Kb)
Fin embargo: 
Date
2020
Author
Naljayan, Mihran
Yazdi, Farshid
Struthers, Sarah
Sharshir, Moh’d
Williamson, Amanda
Simon, Eric E.
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Abstract
New Orleans’ first case of COVID-19 was reported on March 9, 2020 with a subsequent rapid rise in the number of cases throughout the state of Louisiana. Traditional educational efforts were no longer viable with social distancing and stay-athome orders, therefore virtual didactics were integrated into our curriculum. Due to an exponential increase in the number of patients with acute kidney injury requiring kidney replacement therapy, the nephrology sections at Louisiana State University School of Medicine and Tulane University School of Medicine adapted their clinical workflows to accommodate these increased clinical volumes by utilizing prolonged intermittent kidney replacement therapies and acute peritoneal dialysis as well as other strategies to mitigate nursing burnout and decrease scarce resource utilization. Telehealth was implemented in outpatient clinics and dialysis units to protect vulnerable patients with kidney disease while maintaining access to care. Lessons learned from this pandemic and subsequent response may be utilized for future responses in similar situations.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/16452
Link to resource
https://doi.org/10.1016/j.xkme.2020.09.012
Collections
  • Documentos científicos relacionados a la COVID-19 [2292]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas