• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Artes y Diseño
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Artes y Diseño
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
JavaScript esta deshabilitado en su navegador. Algunas características de este sitio no podrán funcionar o visualizarse correctamente sin JavaScript.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

The imaginary geography of Hollywood : cinema 1960–2000

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Ver libro (9.107Mb)
Fin embargo: 
Date
2017
Author
Long, Christian B.
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Abstract
Where do we mean when we say ‘Hollywood cinema’? Do we mean contemporary suburban Los Angeles, 1970s New York, a mid-century Midwestern small town, a Gilded Age Wild West town, a Civil War plantation, somewhere in space, all of the above, or none of the above? Has Hollywood cinema been associated with the same places throughout its history? What are the privileged – and invisible – places in Hollywood cinema? Film has from its beginnings been a major part of urban – and, increasingly, suburban – life, in theatres, nickelodeons, picture palaces, and multiplexes. As film exhibition has migrated, have film settings migrated as well? Do box office blockbusters, minor hits, and year-end awards lists describe the same country? Because cinema, by virtue of its cinematographic apparatus, is always literally set somewhere, the public spaces that it affords for placing and locating stories act as home bases for a putative national identity, whether that space is ‘real’ like The French Connection’s (Friedkin, 1971) New York or fantastic like Star Wars’ (Lucas, 1977) Tatooine.
Creative Commons
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/16089
Collections
  • Facultad de Artes y Diseño [189]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas