• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Artes y Diseño
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Artes y Diseño
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
JavaScript esta deshabilitado en su navegador. Algunas características de este sitio no podrán funcionar o visualizarse correctamente sin JavaScript.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Cinema of confinement

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Ver libro (10.48Mb)
Fin embargo: 
Date
2019
Author
Connelly, Thomas J.
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Abstract
Since the birth of cinema, filmmakers have explored different ways of telling stories across multiple settings within the length of one film. From the early editing experiments of Edwin S. Porter and D. W. Griffith, to the current globe- trotting of James Bond and Marvel movies, shifts in location continue to fascinate filmmakers and audiences alike. Aesthetically, many of these movies articulate cinematic space as fluid and continuous, since the image is subordinated to the narrative even when the story changes locations. As such, the mode of production for the classic style of narration is to naturalize and integrate space by not drawing significant attention to the mechanisms that create the illusion of cinematic reality. This process is often referred to as the invisible style of narration, which involves composing and editing space that directs the viewer’s spectatorship towards the narrative and the actions of the characters. These films offer the spectator a cinema that displays the unlimited power of the camera, showing all perspectives of the events throughout a variety of settings.
Creative Commons
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/16073
Collections
  • Facultad de Artes y Diseño [189]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas