• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Artes y Diseño
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Artes y Diseño
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
JavaScript esta deshabilitado en su navegador. Algunas características de este sitio no podrán funcionar o visualizarse correctamente sin JavaScript.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Imagining Afghanistan : global fiction and film of the 9/11 wars

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Ver libro (8.679Mb)
Fin embargo: 
Date
2019
Author
Ivanchikova, Alla
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Abstract
When photojournalist Lynsey Addario came back home to New York City in 2000, having traveled to Afghanistan still under the rule of the Taliban, she had trouble finding a venue for her photographs. She writes: “For a long time no newspaper or magazine bought them. In the year 2000 no one in New York was interested in Afghanistan” (77). At that time, Afghanistan was what object-oriented philosopher Levi R. Bryant would call a dim object—it emitted no light, attracted no attention, and the eyes of the world were not on it. This “dim” period lasted more or less from 1989—the year when the Soviet government made the decision to withdraw from Afghanistan (an event that marked the end of the Cold War, preceding the dissolution of the Soviet Union by two years)—to 2001, the year when the attacks on the World Trade Center in New York City shook the world. In the weeks following 9/11, as the United States was preparing to embark on Operation Enduring Freedom, the previously dim object suddenly became bright. As reporters rushed into Jalalabad, Kabul, Kandahar, and Herat, media outlets around the world were flooded with images of Afghanistan and its people.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/16072
Collections
  • Facultad de Artes y Diseño [189]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas