• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Artes y Diseño
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Artes y Diseño
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
JavaScript esta deshabilitado en su navegador. Algunas características de este sitio no podrán funcionar o visualizarse correctamente sin JavaScript.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

The cinema of Oliver Stone : art, authorship and activism

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Ver libro (4.615Mb)
Fin embargo: 
Date
2016
Author
Scott, Ian
Thompson, Henry
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Abstract
From the outset, the research and writing for this book have ben- efited from an ongoing and intimate collaboration with the film- maker. On one level, this depth of engagement from Oliver Stone should come as no surprise. All through his career, Stone has shown willingness – and indeed a deep interest – in engaging with academic and journalistic debate about his films and their contex- tual significance. For him, being actively involved in the afterlife of a movie and the discussions that it generates is part and parcel of the filmmaker’s responsibility. For example, he directly accepted an engagement with the American Historical Association concerning its debates over the merits of JFK and Nixon, recorded in Robert Brent Toplin’s Oliver Stone’s USA. He also was involved in detailed discussions about the academic commentary on Alexander out- lined in Paul Cartledge and Fiona Rose-Greenland’s Responses to Oliver Stone’s Alexander. However, Stone went even further with our project. He gave his time and energy over a significant period, thus committing his life and work to the long-term and sustained investigation of him and his films. He provided hours of interview time over many meet- ings, roughly within the space of five years of his working life. To assist with this process, we wrote up pre-interview notes outlining the issues to be covered at each session. In response, Stone never arrived unprepared.
Creative Commons
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/16045
Collections
  • Facultad de Artes y Diseño [189]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas