• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Artes y Diseño
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Artes y Diseño
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
JavaScript esta deshabilitado en su navegador. Algunas características de este sitio no podrán funcionar o visualizarse correctamente sin JavaScript.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Textual exposures : photography in twentieth-century spanish american narrative fiction

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Ver libro (19.88Mb)
Fin embargo: 
Date
2015
Author
Russek, Dan
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Abstract
This book explores the relationship between twentieth-century Latin American narrative fiction and the photographic medium. It probes the ways in which literature registers photography’s powers and limitations, and how authors elaborate its conventions and assumptions in fictional form. While this is essentially a study of literary criticism, it aims to show how texts critically reflect the media environment in which they are created. The writings I analyze enter a dialogical relationship with visual technologies such as the X-ray, cinema, illustrated journalism, television, and video. This book examines how these technologies, historically and aesthetically linked to photography, inform the works of canonical writers in Spanish America. Photography holds a special status in the array of modern technologies of representation. From a conventional rubric that defines it as a technique through which a sensitized material surface is exposed to light and developed through mechanical means to produce a picture of whatever is placed in front of the camera, the medium has evolved into a hybrid, protean, multipurpose application.1 While on many occasions writers have taken photography’s conventional definition for granted, on others they have challenged, transgressed, and transcended it.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/16020
Collections
  • Facultad de Artes y Diseño [189]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas