• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
JavaScript esta deshabilitado en su navegador. Algunas características de este sitio no podrán funcionar o visualizarse correctamente sin JavaScript.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Ethics for A-level

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Ver libro (3.193Mb)
Fin embargo: 
Date
2017
Author
Dimmock, Mark
Fisher, Andrew
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Abstract
This book deals with the Ethics components of AQA Philosophy and OCR Religious Studies. It has been written in line with these specifications, covering the material necessary in a way that, we hope, is engaging for students, teachers and anyone interested in understanding ethical study. Some chapters are, therefore, directly relevant only to one of these two courses. Students studying Ethics as part of OCR Religious Studies do not need to read about the ethics of simulated killing, while students studying AQA Philosophy do not need to consider Natural Law or Situation Ethics. This is not to say that there is not, we hope, some independent value in engaging with these chapters as part of your wider reading. However, the split is not always so clear. Both OCR and AQA require students to engage with the theory of Utilitarianism, for example. However, the specifications differ slightly and so not all of the content is relevant to all students; relevance will depend on the course being sat. We suggest two options in dealing with this: • Early on in your course — engage with the content in the chapter regardless of your specification. This should give you a full and informed context in which to evaluate the theory. • Later in your course and nearer exams — use your specification to focus on the exact content that may figure in your exam. Your teacher is best placed to advise you on this.
Creative Commons
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/15944
Collections
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas [234]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas