• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Artes y Diseño
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Artes y Diseño
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Cartographic grounds : the temporal cases

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Ver capítulo (35.09Mb)
Fin embargo: 
Date
2019
Author
Desimini, Jill
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Abstract
A map is inherently static and out-of-date. In the translation of information from the real world to the projected image there is a time-lapse. Even in the most realtime applications, there exists a lag. Thus, the map describes the near past — or even the far past intentionally in the case of historic maps — while often contributing to a reading, and even constructing, of a future. These relationships to time beg two questions: how is time implicit in the production of cartographic and design drawings? And what are the methods of explicitly introducing time onto the map and the plan, to contend with static representations of dynamic conditions? In order to investigate these questions, I will focus on two specific types of drawing: the topographic map and the design plan. Maps are too easily mistaken for objective depictions of a present-day geographical condition, and their complexity often obscures the fact that they are, in fact, distortions. Their uses, limitations, and subjectivity must be understood and respected. Distortion can stem from the underlying data, editorial choices, and representational method. This distortion relates to time and space. Maps of a particular place often rely on data collected from different sources and time periods, but represent the space as if the underlying data were uniform (Kurgan 2013). Maps utilise a set of malleable yet rigorously defined representational techniques capable of persuasion, description, and, above all, projection.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/15671
Collections
  • Facultad de Artes y Diseño [421]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas