• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Repositorio Documental COVID-19
  • Libros
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Repositorio Documental COVID-19
  • Libros
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
JavaScript esta deshabilitado en su navegador. Algunas características de este sitio no podrán funcionar o visualizarse correctamente sin JavaScript.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Prospects for the United States’ post-COVID-19 policies : strengthening the G20 leaders process

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Ver capítulo (381.5Kb)
Fin embargo: 
Date
2020
Author
Lipsky, John
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Abstract
The COVID-19 pandemic has confronted the international system with its second major challenge of the past fifteen years. The first challenge—the global financial crisis (GFC) of 2007–9—led to the creation of the Group of 20 Leaders Summit process.1 The response of this new grouping to its first challenge appeared to be coherent, credible, and effective. The G20’s contribution to the response to the current challenge—the coronavirus pandemic—has seemed much less so. Nonetheless, individual G20 countries’ economic policy response to the pandemic has been rapid and massive, though not coordinated with other G20 partners. What is the future of the G20 in a post-Covid-19 world? Ultimately, the US authorities, who played a critical role in the G20’s formation, will have to decide whether to maintain support for the G20 leaders’ self-definition as “the premier forum for international economic cooperation.”2 A critical consideration will be whether the emergence of China as a global economic power should and will influence US (and others’) views regarding the future role for the exiting international institutions.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/15635
Collections
  • Libros [37]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas