• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
JavaScript esta deshabilitado en su navegador. Algunas características de este sitio no podrán funcionar o visualizarse correctamente sin JavaScript.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Educating students to improve the world

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Ver libro (2.203Mb)
Fin embargo: 
Date
2020
Author
Reimers, Fernando M.
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Abstract
The shared nature of many of the current concerns and opportunities of humanity, from climate change to trade, pandemics to security, and governance to advancing science, require that people across the world are educated to understand them, care about them, and have the skills to address them collaboratively, from their respective spheres of influence. Global education is the domain of scholarship and of practice which focuses on developing such competencies. This field has a long history, albeit one that comprises more small-scale successes than accounts of large-scale educational transformations of educational institutions that succeed at educating global citizens. A review of the theoretical scholarship, and of the literature on practice, suggests that there have not been sufficiently productive interactions between those two domains. At times when the nature of our global challenges underscores the urgency of more effective skills for global understanding and collaboration, this book is an attempt to bring closer together the worlds of scholarship and practice in global education, proposing a conceptual approach to advancing it that addresses five core dimensions of the process: cultural, psychological, professional, institutional, and political. Relying on this theory, I then discuss an extensive body of research and practice-oriented literature on global education, drawing out the implications to lead global education programs. My own involvement with the field of global education began serendipitously. My early career involved me in carrying out research and policy analysis to advise governments around the world on education policy. This interest in policy reform then took me to the World Bank where I worked in the design of large-scale programs of educational improvement.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/15260
Collections
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas [234]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas