• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects
This CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Musicians in transit : Argentina and the globalization of popular Music

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Ver libro (13.75Mb)
Fin embargo: 
Date
2017
Author
Karush, Matthew B.
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Abstract
In 1994, on the eve of his appearance at the Montreux Jazz Festival in Switzerland, the Argentine rock star Fito Páez was asked to consider the place of Latin American popular music in the world. In response, he claimed that musicians from the global South had a distinct advantage over those from the North: “I could enjoy the Beatles, but they never heard [Chilean folksinger] Violeta Parra. They have missed out on a part of the world.”1 Páez’s wry observation is a reminder of the inequality that structures global cultural exchange. Popular music produced in the United States and Britain has been elevated to universal status, a cultural product that is consumed and emulated everywhere in the world. By contrast, the music of other societies is of more particular, local significance; when it circulates internationally, it is often packaged as a novelty. North American musicians can indulge a taste for the exotic or they can simply ignore the music of the rest of the world, a choice that is typically not available to musicians from elsewhere who want to attract even a local audience. In other words, while Latin American musicians like Páez have been forced to compete directly against Elvis Presley, the Beatles, or Michael Jackson, the reverse has never been true. Páez interprets this apparent weakness as a strength: Latin American musicians have greater resources at their disposal. They can and do draw on local, regional, and global styles in order to forge their own music.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/14983
Collections
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas [401]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas