• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Repositorio Documental COVID-19
  • Documentos científicos relacionados a la COVID-19
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Repositorio Documental COVID-19
  • Documentos científicos relacionados a la COVID-19
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
JavaScript esta deshabilitado en su navegador. Algunas características de este sitio no podrán funcionar o visualizarse correctamente sin JavaScript.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Things must not fall apart: the ripple effects of the COVID-19 pandemic on children in sub-Saharan Africa

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
Date
2020
Author
Coker, Modupe
Folayan, Morenike O.
Michelow, Ian C.
Oladokun, Regina E.
Torbunde, Nguavese
Sam-Agudu, Nadia A.
Metadata
Show full item record
Abstract
Zero to 19 year-old children in sub-Saharan Africa bear a disproportionate proportion of the global burden of communicable and non-communicable diseases. Significant public health gains have been made in the fight against these diseases, however, factors such as underequipped health systems, disease outbreaks, conflict, and political instability continue to challenge prevention and control. The novel coronavirus disease (COVID-19) pandemic caused by severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARSCoV-2) introduces new challenges to public health programs in sub-Saharan Africa. Of particular concern are programs targeting major conditions among children, such as undernutrition, vaccine-preventable pneumonia and diarrhea, malaria, tuberculosis, HIV, and sickle cell disease. This article focuses on the impact of the COVID-19 pandemic on child health in sub-Saharan Africa. We review the epidemiology of major pediatric diseases and, referencing modeling projections, discuss the short- and long-term impact of the pandemic on major disease control. We deliberate on potential complications of SARS-CoV-2 co-infections/comorbidities and identify critical social and ethical issues. Furthermore, we highlight the paucity of COVID-19 data and clinical trials in this region and the lack of child participants in ongoing studies. Lastly, approaches and interventions to mitigate the pandemic’s impact on child health outcomes are discussed.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/14461
Link to resource
https://doi.org/10.1038/s41390-020-01174-y
Collections
  • Documentos científicos relacionados a la COVID-19 [2292]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas