dc.creator | Rajhans, Vidyut | |
dc.creator | Memon, Usman | |
dc.creator | Patil, Vidula | |
dc.creator | Goyal, Aditya | |
dc.date.accessioned | 2020-09-15T19:39:41Z | |
dc.date.available | 2020-09-15T19:39:41Z | |
dc.date.created | 2020 | |
dc.identifier.issn | 1888-4296 | spa |
dc.identifier.other | https://doi.org/10.1016/j.optom.2020.06.002 | spa |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12010/13281 | |
dc.description.abstract | Purpose: Academia is experiencing massive reforms globally amid lockdown in COVID-19 outbreak. This study is aimed to apprehend the enabling and impeding factors of these reforms,
with a focus on optometry education. It brings together how the Indian optometry educational
system has responded to COVID-19 disruptions with findings of the 2020 survey, in light of similar
survey done in 2018.
Methodology: A cross-sectional survey was designed to find changes in optometry training
and adaptations of Indian optometry educators amid COVID 19 lockdown. In the last week
of April 2020, on the observation that the majority of optometry institutions have switched
their teaching-learning activities on e-learning mode, an online survey was conducted using a
validated questionnaire containing a mix of open and close-ended questions.
Results: Seventy-three out of 78 optometry educators (93.58%) have switched to e-learning
mode in a very short time span with good confidence. Most teaching-learning and assessment
activities are carried out using multi-device supporting video conferencing tools, dedicated
educational portals and social media apps.
Conclusion: The COVID-19 pandemic is proving to be a constructive disruptor, giving an opportunity for restructuring the present conventional, classroom based educational system. The
quick transitions to online mode assisted in keeping continuity of optometry education programs, effectively fitting in the purpose of completion of the current academic year. The rapid
transition to online education has not only benefited optometry students but also has created
a momentum of continued education for practicing optometrist in the country. | spa |
dc.format.extent | 11 páginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | eng | spa |
dc.publisher | Jornal of optometry | spa |
dc.source | reponame:Expeditio Repositorio Institucional UJTL | spa |
dc.source | instname:Universidad de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | spa |
dc.subject | Optometry education | spa |
dc.subject | Online education | spa |
dc.subject | COVID-19 | spa |
dc.subject | OVID-19 pandemic | spa |
dc.subject | Educational technology | spa |
dc.subject | Competency-based education | spa |
dc.title | Impact of COVID-19 on academic activities and way forward in Indian Optometry | spa |
dc.type.local | Artículo | spa |
dc.subject.lemb | Síndrome respiratorio agudo grave | spa |
dc.subject.lemb | COVID-19 | spa |
dc.subject.lemb | SARS-CoV-2 | spa |
dc.subject.lemb | Coronavirus | spa |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.type.hasversion | info:eu-repo/semantics/acceptedVersion | spa |
dc.rights.local | Abierto (Texto Completo) | spa |
dc.subject.keyword | Educación en optometría | spa |
dc.subject.keyword | Educación en línea | spa |
dc.subject.keyword | Aprendizaje electrónico | spa |
dc.subject.keyword | COVID-19 | spa |
dc.subject.keyword | Crisis pandémica | spa |
dc.subject.keyword | Tecnología educativa | spa |
dc.subject.keyword | Educación basada en la competencia | spa |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.1016/j.optom.2020.06.002 | spa |
dc.description.abstractenglish | Propósito: La Academia está experimentando reformas masivas a nivel mundial en
medio del bloqueo del brote del COVID-19. Este estudio tiene como objetivo aprehender los
factores favorables y desfavorables de estas reformas, con un enfoque en la educación de la
optometría. Reúne cómo el sistema educativo de optometría de la India ha respondido a los
trastornos del COVID-19 con los resultados de la encuesta de 2020, a la luz de una encuesta
similar realizada en 2018.
Metodología: Una encuesta transversal fue disenada ˜ para encontrar cambios en la formación
de optometría y adaptaciones de los educadores de optometría de la India en medio del cierre
del COVID 19. En la última semana de abril de 2020, a partir de la observación de que la mayoría
de las instituciones de optometría han cambiado sus actividades de ensenanza-aprendizaje ˜ en
el modo de aprendizaje electrónico, se realizó una encuesta en línea utilizando un cuestionario
validado que contenía una mezcla de preguntas abiertas y cerradas.
Resultados: Setenta y tres de 78 educadores de optometría (93,58%) han cambiado a la modalidad de aprendizaje electrónico en un período de tiempo muy corto con buena confianza. La
mayoría de las actividades de ensenanza-aprendizaje ˜ y evaluación se llevan a cabo utilizando
herramientas de videoconferencia de apoyo multidispositivo, portales educativos dedicados y
aplicaciones de redes sociales.
Conclusión: La pandemia del COVID-19 está demostrando ser un disruptor constructivo, que
ofrece la oportunidad de reestructurar el actual sistema educativo convencional basado en
el aula. Las rápidas transiciones al modo online ayudaron a mantener la continuidad de los
programas educativos de optometría, encajando eficazmente en el propósito de completar el
ano˜ académico actual. La rápida transición a la educación en línea no sólo ha beneficiado a los
estudiantes de optometría, sino que también ha creado un impulso de educación continua para
los optometristas en ejercicio en el país. | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 | spa |