Show simple item record

dc.creatorRajhans, Vidyut
dc.creatorMemon, Usman
dc.creatorPatil, Vidula
dc.creatorGoyal, Aditya
dc.date.accessioned2020-09-15T19:39:41Z
dc.date.available2020-09-15T19:39:41Z
dc.date.created2020
dc.identifier.issn1888-4296spa
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.1016/j.optom.2020.06.002spa
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12010/13281
dc.description.abstractPurpose: Academia is experiencing massive reforms globally amid lockdown in COVID-19 outbreak. This study is aimed to apprehend the enabling and impeding factors of these reforms, with a focus on optometry education. It brings together how the Indian optometry educational system has responded to COVID-19 disruptions with findings of the 2020 survey, in light of similar survey done in 2018. Methodology: A cross-sectional survey was designed to find changes in optometry training and adaptations of Indian optometry educators amid COVID 19 lockdown. In the last week of April 2020, on the observation that the majority of optometry institutions have switched their teaching-learning activities on e-learning mode, an online survey was conducted using a validated questionnaire containing a mix of open and close-ended questions. Results: Seventy-three out of 78 optometry educators (93.58%) have switched to e-learning mode in a very short time span with good confidence. Most teaching-learning and assessment activities are carried out using multi-device supporting video conferencing tools, dedicated educational portals and social media apps. Conclusion: The COVID-19 pandemic is proving to be a constructive disruptor, giving an opportunity for restructuring the present conventional, classroom based educational system. The quick transitions to online mode assisted in keeping continuity of optometry education programs, effectively fitting in the purpose of completion of the current academic year. The rapid transition to online education has not only benefited optometry students but also has created a momentum of continued education for practicing optometrist in the country.spa
dc.format.extent11 páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoengspa
dc.publisherJornal of optometryspa
dc.sourcereponame:Expeditio Repositorio Institucional UJTLspa
dc.sourceinstname:Universidad de Bogotá Jorge Tadeo Lozanospa
dc.subjectOptometry educationspa
dc.subjectOnline educationspa
dc.subjectCOVID-19spa
dc.subjectOVID-19 pandemicspa
dc.subjectEducational technologyspa
dc.subjectCompetency-based educationspa
dc.titleImpact of COVID-19 on academic activities and way forward in Indian Optometryspa
dc.type.localArtículospa
dc.subject.lembSíndrome respiratorio agudo gravespa
dc.subject.lembCOVID-19spa
dc.subject.lembSARS-CoV-2spa
dc.subject.lembCoronavirusspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionspa
dc.rights.localAbierto (Texto Completo)spa
dc.subject.keywordEducación en optometríaspa
dc.subject.keywordEducación en líneaspa
dc.subject.keywordAprendizaje electrónicospa
dc.subject.keywordCOVID-19spa
dc.subject.keywordCrisis pandémicaspa
dc.subject.keywordTecnología educativaspa
dc.subject.keywordEducación basada en la competenciaspa
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1016/j.optom.2020.06.002spa
dc.description.abstractenglishPropósito: La Academia está experimentando reformas masivas a nivel mundial en medio del bloqueo del brote del COVID-19. Este estudio tiene como objetivo aprehender los factores favorables y desfavorables de estas reformas, con un enfoque en la educación de la optometría. Reúne cómo el sistema educativo de optometría de la India ha respondido a los trastornos del COVID-19 con los resultados de la encuesta de 2020, a la luz de una encuesta similar realizada en 2018. Metodología: Una encuesta transversal fue disenada ˜ para encontrar cambios en la formación de optometría y adaptaciones de los educadores de optometría de la India en medio del cierre del COVID 19. En la última semana de abril de 2020, a partir de la observación de que la mayoría de las instituciones de optometría han cambiado sus actividades de ensenanza-aprendizaje ˜ en el modo de aprendizaje electrónico, se realizó una encuesta en línea utilizando un cuestionario validado que contenía una mezcla de preguntas abiertas y cerradas. Resultados: Setenta y tres de 78 educadores de optometría (93,58%) han cambiado a la modalidad de aprendizaje electrónico en un período de tiempo muy corto con buena confianza. La mayoría de las actividades de ensenanza-aprendizaje ˜ y evaluación se llevan a cabo utilizando herramientas de videoconferencia de apoyo multidispositivo, portales educativos dedicados y aplicaciones de redes sociales. Conclusión: La pandemia del COVID-19 está demostrando ser un disruptor constructivo, que ofrece la oportunidad de reestructurar el actual sistema educativo convencional basado en el aula. Las rápidas transiciones al modo online ayudaron a mantener la continuidad de los programas educativos de optometría, encajando eficazmente en el propósito de completar el ano˜ académico actual. La rápida transición a la educación en línea no sólo ha beneficiado a los estudiantes de optometría, sino que también ha creado un impulso de educación continua para los optometristas en ejercicio en el país.spa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1spa


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record