• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Repositorio Documental COVID-19
  • Documentos científicos relacionados a la COVID-19
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Repositorio Documental COVID-19
  • Documentos científicos relacionados a la COVID-19
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
JavaScript esta deshabilitado en su navegador. Algunas características de este sitio no podrán funcionar o visualizarse correctamente sin JavaScript.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Readability of online patient education material for the novel coronavirus disease (COVID-19): a cross-sectional health literacy study

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Ver portada (176.1Kb)
Fin embargo: 
Artículo reservado (372.3Kb)
Fin embargo: 
Date
2020
Author
Szmuda, T.
Ozdemir, C.
Ali, S.
Singh, A.
Syed, M.T.
Słoniewski, P.
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Imagenes y Videos
Captura.PNG

Abstract
Objectives: The internet has become one of the most important resources for the general population when searching for healthcare information. However, the information available is not always suitable for all readers because of its difficult readability. We sought to assess the readability of online information regarding the novel coronavirus disease (COVID-19) and establish whether they follow the patient educational information reading level recommendations. Study design: This is a cross-sectional study. Methods: We searched five key terms on Google and the first 30 results from each of the searches were considered for analysis. Five validated readability tests were utilized to establish the reading level for each article. Results: Of the 150 gathered articles, 61 met the inclusion criteria and were evaluated. None (0%) of the articles met the recommended 5th to 6th grade reading level (of an 11-12-year-old). The mean readability scores were Flesch Reading Ease 44.14, Flesch-Kincaid Grade Level 12.04, Gunning-Fog Index 14.27, Simple Measure of Gobbledygook SMOG Index 10.71, and Coleman-Liau Index 12.69. Conclusions: Online educational articles on COVID-19 provide information too difficult to read for the general population. The readability of articles regarding COVID-19 and other diseases needs to improve so that the general population may understand health information better and may respond adequately to protect themselves and limit the spread of infection.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/11559
Link to resource
https://doi.org/10.1016/j.puhe.2020.05.041
Collections
  • Documentos científicos relacionados a la COVID-19 [2292]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas