• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Repositorio Documental COVID-19
  • Documentos científicos relacionados a la COVID-19
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Repositorio Documental COVID-19
  • Documentos científicos relacionados a la COVID-19
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
JavaScript esta deshabilitado en su navegador. Algunas características de este sitio no podrán funcionar o visualizarse correctamente sin JavaScript.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Modelling the COVID-19 epidemic and implementation of population-wide interventions in Italy

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Documento reservado (11.69Mb)
Fin embargo: 
Date
2020-04-22
Author
Giordano, Giulia
Blanchini, Franco
Bruno, Raffaele
Colaneri, Patrizio
Di Filippo, Alessandro
Di Matteo, Angela
Colaneri, Marta
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Summary in foreign language
In Italy, 128,948 confirmed cases and 15,887 deaths of people who tested positive for SARS-CoV-2 were registered as of 5 April 2020. Ending the global SARS-CoV-2 pandemic requires implementation of multiple population-wide strategies, including social distancing, testing and contact tracing. We propose a new model that predicts the course of the epidemic to help plan an effective control strategy. The model considers eight stages of infection: susceptible (S), infected (I), diagnosed (D), ailing (A), recognized (R), threatened (T), healed (H) and extinct (E), collectively termed SIDARTHE. Our SIDARTHE model discriminates between infected individuals depending on whether they have been diagnosed and on the severity of their symptoms. The distinction between diagnosed and non-diagnosed individuals is important because the former are typically isolated and hence less likely to spread the infection. This delineation also helps to explain misperceptions of the case fatality rate and of the epidemic spread. We compare simulation results with real data on the COVID-19 epidemic in Italy, and we model possible scenarios of implementation of countermeasures. Our results demonstrate that restrictive social-distancing measures will need to be combined with widespread testing and contact tracing to end the ongoing COVID-19 pandemic.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/10811
Link to resource
https://www.nature.com/articles/s41591-020-0883-7
Collections
  • Documentos científicos relacionados a la COVID-19 [2292]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas