• español
    • English
    • português
  • English 
    • español
    • English
    • português
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • View Item
  •   Home
  • Productos de Investigación - Creación
  • Libros externos en acceso abierto para el apoyo a la investigación
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
JavaScript esta deshabilitado en su navegador. Algunas características de este sitio no podrán funcionar o visualizarse correctamente sin JavaScript.
RecursosRecursos de apoyo¿Cómo publicar?

Browse

All of ExpeditioCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Chapter 24 Introduction to the Section: Researching Ageism

Thumbnail

Citación

       
Export: <XML METS>
View/Open
Ver documento (303.8Kb)
Fin embargo: 
Date
2018
Author
Ayalon, Liat
Tesch Römer, Clemens
Metadata
Show full item record
Documentos PDF
Summary in foreign language
In order to address ageism and potentially reduce its occurrence, it is essential to identify appropriate ways to research it. Ageism should be examined at the societal level and the individual level. It should be examined both explicitly and implicitly. Moreover, ageism is manifested towards others and towards one-self, thus both levels should be examined. Because ageism is manifested in the ways we think, feel and act towards age and ageing, all three domains should be assessed. Ageism has many theoretical grounds, which also should be incorporated when examining the phenomenon. This section presents both theoretical arguments and practical tools and best practices to facilitate research in the field of ageism. As international researchers, Wilińska, de Hontheim, and Anbäcken give a reflexive personal account of conducting research on ageism in different countries and cultures. They argue that being physically away from your own culture is an opportunity to re-examine common assumptions about age and ageing and develop a more critical understanding of these issues in light of their varied manifestations in different cultures. To some degree, this chapter corresponds with Snellman’s chapter (2018; chapter 25), as it indicates ways to broaden normative understandings of ageism through exposure to views and perspectives that do not represent the majority view in one’s own culture
Creative Commons
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12010/16919
Link to resource
https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-73820-8_24
Collections
  • Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas [362]
Estadísticas Google Analytics
Comments

Respuesta Comentario Repositorio Expeditio

Gracias por tomarse el tiempo para darnos su opinión.


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas

 

 


Carrera 4 # 22-61 Teléfono: (+57 1) 242 7030 - 018000111022 Fax: (+57 1) 561 2107 Bogotá D.C., Colombia

Fundación Universitaria de Bogotá Jorge Tadeo Lozano | Vigilada Mineducación

Institución de educación superior privada, de utilidad común, sin ánimo de lucro y su carácter académico es el de Universidad.

Reconocimiento personería jurídica: Resolución 2613 del 14 de agosto de 1959 Minjusticia.

Institución de Educación Superior sujeta a inspección y vigilancia por el Ministerio de Educación Nacional.

 

Términos y condiciones | Políticas